torsdag, september 10

Off we go! (dag 1)

Idag begynte reisen. Jeg måtte opp allerede klokken 4 i natt for å rekke flyet, og du kan si jeg var mildt sagt utslitt idet flyet endelig landet på flyplassen i Minsk! Men det er utrolig fint her, og veldig rart. Over alt går soldatene og politiet rundt. Det er vist slik at de må ha på uniformene selv når de ikke er i tjeneste - skikkelig rart! Tidligere i dag så jeg en som til og med en som bar kjærestens rosa krokodilleveske!
Jeg har store problember med språket. Ingen skjønner meg, og jeg skjønner ingen. Jeg er blitt satt i karantene, en eller annen lege skal skjekke meg i morgen før jeg får møte Anna. Så kjipt! Jeg hadde gledet meg sånn til å endelig møte henne igjen.
Rommet mitt ser ut som det er lagd fra før andre verdenskrig. Det er iskaldt her, til tross for at det bare er september. Jeg skulle pakket flere vinterklær! Men når jeg reiser videre til India og Japan vil jeg vel få bruk for sommerklærne.
Badet er skikkelig skittent, det er så vidt jeg hæler å gå inn dit, men iblandt så bare må man. Ikke minst ser ikke senga og gulvet ut - jeg skal ihvertfall ikke ta av meg skoene her inne! Senga har ikke engang et laken, og man ser godt alle uhellene folk før meg har hatt her.

Men utsikten fra vinduet er i det minste fint! Det regner, men jeg klarer ikke å se nok på bygningen til høyre i bildet. Jeg aner ikke hva det er, men jeg skal sørge for å spørre Anna i morgen. Det er ganske trist, jeg skal bare være her i to dager, og en av de må jeg tilbringe på dette skitne rommet.
Jeg er overbevist om at dagen i morgen blir bedre! Legeskjekken skal vist bare ta en time, og forhåpentligvis kan jeg møte Anna etterpå. Nå skal jeg finne et eller annet å legge på senga, så det går ann å sove der!

godnatt, godnatt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar